Afbeelding

Michel Jongbloets en hockeyer Jelle Galema lanceren website

Algemeen

Boxtel - Jelle Galema, de Boxtelse hockey international, en zijn vroegere buurjongen Michel Jongbloets lanceren vandaag de website dealseveryday.nl. Deze site toont dagelijks verschillende kortingen en exclusieve deals van dagaanbiedingen in één overzichtelijke website en moet de speurtocht naar de goedkoopste dagdeals op internet een stuk veraangenamen.

‘Weer een webportal voor online deals?’, zul je misschien denken, maar Deals Everyday moet juist de hoeveelheid websites die online koopjesjagers dagelijks bezoeken drastisch verminderen. Jongbloets (36) en Galema (23) tonen trots de testversie van hun site, die deals van ruim honderd dagaanbiedingen-websites weergeeft. “We hebben alles zelf ontworpen”, zegt Michel. “Van het programmeren van de website tot het ontwikkelen van de huisstijl.” “En dat voor twee gewone jongens uit Boxtel-Oost”, lacht Jelle. Het tweetal werd bij het ontwikkelen van hun product bijgestaan door programmeur Bas Klaasen, die niet bij dit interview aanwezig kon zijn.

De oud-buurjongens kennen elkaar al sinds Jelle jong was en kennen daarom ook elkaars sterke en zwakke punten. Zo is Jelle natuurlijk in de eerste plaats tophockeyer en heeft dus weinig tijd beschikbaar voor een eigen bedrijf. Maar hij beschikt wel over een uitstekend nationaal en internationaal netwerk. Michel is als IT-ondernemer vooral goed in de technische kant van de website en heeft natuurlijk niet zo’n uitgebreid netwerk als Jelle, die overigens zijn diploma Marketing en Communicatie op zak heeft.

Voordelen
Er kleven voor Jelle een aantal voordelen aan het opzetten van deze website. “Op dit moment heb ik geen tijd om me volledig te committeren aan een bedrijf. Maar ik wil wel graag een maatschappelijke carrière hebben voor als het hockeyen ooit ophoudt”, blikt hij alvast vooruit. “Én ik kan ook als ik in het buitenland ben aan de site werken.” Want ondanks dat Deals Everyday automatisch de beste deals toont, moet er voor de website ook aan marketing gedaan worden.

Zo versterken de twee Boxtelse ondernemers elkaar en hopen ze met Deals Everyday een gat in de markt te hebben gevonden. En het ondernemers duo heeft al expansieplannen. “Je kunt dit idee op veel meer onlineproducten toepassen”, zegt Michel. En dat zal ook gaan gebeuren. Het plan is om in oktober al een tweede site online te laten gaan, gericht op reisaanbiedingen.

Het verdienmodel van het tweetal is simpel. “Iedere doorverwijzing betekent voor de onlineaanbieders waar we mee samenwerken extra omzet voor onze partners die ze vooraf niet begroot hadden”, vertelt Michel. En daarom krijgt het tweetal voor iedere aankoop die via hun eigen site loopt een bepaald commissiepercentage. Met de miljoenen onlineaankopen per dag hoeft volgens Michel maar een heel klein percentage via Deals Everyday te lopen om winstgevend te zijn.

Inventief zijn
Is het tweetal dan niet bang voor de ondergang van de ‘offline’ winkeliers in bijvoorbeeld het door leegstand geplaagde centrum van Boxtel? Niet echt. “Ondernemers kunnen ook inventief zijn!”, zegt Jongbloets. “Als ze zelf een online shop beginnen dan zetten wij hun producten met liefde en plezier op onze website.” Het tweetal verwacht ook geen problemen met ontevreden kopers bij de webshops die in hun overzicht staan. “Wij zijn slechts een overzichtspagina en verkopen zelf niets”, legt Michel uit. “Bovendien doen we alleen zaken met betrouwbare webwinkels die hun sporen al verdiend hebben.” En als het dan toch nodig blijkt om een webwinkel te verwijderen uit het overzicht? Michel opent de beheerdersomgeving. “Dan schakel ik die aanbieder gewoon uit!”

Uit de krant