Natasja Willems (l.) prijst met een ludieke video haar Huts-kleding aan. (Foto: Natasja Fashion)
Natasja Willems (l.) prijst met een ludieke video haar Huts-kleding aan. (Foto: Natasja Fashion) Foto: Natasja Fashion

Natasja Fashion krijgt landelijke aandacht met ‘Huts’ kleding

Algemeen

Boxtel - Onderneemster Natasja Willems werd afgelopen weekend een internetsensatie met haar filmpje waarin zij kleding met het opdruk ‘Huts’ aanprijst in een video. De orders stromen inmiddels binnen, vertelt de enigszins overdonderde Natasja.

Nog steeds een beetje beduusd van alle aandacht spreekt Natasja de reporter van deze krant. Ruim boven de 1,3 miljoen views heeft het filmpje dat ze vrijdagavond via Facebook de wereld instuurde inmiddels. En dat is alleen nog via haar eigen Facebook-pagina, terwijl de video inmiddels ook op de populaire videosite Dumpert staat. De telefoon staat sinds het weekend roodgloeiend en de orders stromen binnen volgens Willems.


Het bewuste filmpje

“Hee niffo’s van Boxtel en omstreken”, begint Willems het filmpje waarin ze haar kledinglijn met de opdruk ‘Huts’ in straattaal aanprijst. “Wij spelen in op de nieuwste rage. Superleuk voor de carnaval.” Het woord ‘huts’ is afkomstig uit een onder jongeren populair nummer van The Blockparty, Esko, Mouad Locos, JoeyAK, Young Ellens, Chivv en Puri en is verder betekenisloos. Willems: “Ik hoorde het mijn dochters de hele tijd zeggen en dacht: dat kan ik wel op een shirtje laten drukken!”

De eigenares van damesmodezaak Natasja Fashion had zelf niet verwacht dat haar filmpje een internethit zou worden. “Ik dacht: we nemen gewoon een grappig filmpje op. We stonden om 21.00 uur met de producten in de winkel en tien minuten later hebben we dat filmpje gemaakt.” Al snel ging het videofilmpje een eigen leven leiden en nam het aantal views toe. “Het slaat echt helemaal nergens op!”, lacht Natasja. Op de vraag of ze de reacties op haar filmpje, die lang niet altijd positief waren, heeft gelezen antwoordt de ondernemer ontkrachtend: “Nee, want het zijn 40.000 reacties. Die ga ik niet allemaal doorlezen.”

De kritiek die Willems kreeg, houdt haar evenmin bezig. “Ik snap dat ze ons een paar belachelijke mutsen vinden, dat kan ik me wel voorstellen”, lacht de onderneemster die nog maar eens wijst op de enorme aandachtsgolf die haar actie opleverde. “We hebben snel een website de lucht in gedaan en binnen een minuut kwam de eerste bestelling al binnen.” Inmiddels staat de teller al op ruim 250 orders en de kassa blijft maar rinkelen. Toch is Natasja niet van plan om van het verspreiden van dit soort video’s een gewoonte te maken. “Ik ben er wel ‘un bietje’ klaar mee, met alle filmpjes. Dit was leuk voor een keertje, maar het is niet zo dat we iedere week zo’n filmpje gaan plaatsen.”

Benieuwd geworden naar de ‘Huts’-lijn van Natasja Fashion? Die is te vinden op de website.

Natasja Willems. (Foto: Cock Stam)

Uit de krant